Social media fotózásra készülsz? Ütős Instagram posztot szeretnél? Gondolkozz flat layben! A flat lay egy rendkívül népszerű social media fotózási forma, amely voltaképpen sík felületre, stílusosan és ízlésesen elhelyezett dolgok felülnézetből történő fotózását jelenti. Ha elég pro vagy, akkor pedig nem csak horizontálisan, de vertikálisan is játszhatsz a térrel.
Lehet, hogy a nevéről egy kávé fajta jut eszünkbe, de ne hagyd, hogy megtévesszen. A flat lay egy nagyon népszerű beállítás napjainkban, főleg termékfotózás terén. Nagyon jól lehet játszani a textúrákkal, színekkel, elemekkel egy-egy fényképen. Jöjjön 5 tipp, amire szükséged lesz a profi flat lay posztok elkészítéséhez. Hidd el nagy szükséged lesz ilyen és ehhez hasonló tartalmakra ha fel szeretnéd pörgetni social media marketinged, főleg az Instagram feedben mutatnak nagyon jól a flat lay beállítással készült fotók.
A Pinteresten böngészve több ezer tipp és inspiráció jöhet szembe, meríts ötleteket milyen eszközökre, tárgyakra is lehet szükséged:
Bővítsd eszköztárad!
Gyűjts össze mindenféle kiegészítőt, amelyek stílusban, textúrában, formában, színben vagy bármilyen más tekintetben passzolnak termékedhez. Hangold össze az alapanyagokat, hogy egységes és ízléses világot adhass fotóidnak. De ne aggódj, nem kell minden egyszerre beszerezni, fokozatosan tudod fejleszteni az eszköztáradat.
Határozd meg a rétegeket!
Alapnak válassz egy padló felületet, asztallapot, szőnyeget, pokrócot, kendőt vagy bármilyen nagyobb anyagot. Eleinte fehér vagy világos hátteret javasolnánk, könnyebb vele dolgozni. De ha az arculatodba sötétebb képek illenek, akkor ennek megfelelően válassz hátteret. Keress pár darab olyan kiegészítőt, mely nagyobb és domináns (pl: tálca, pálma levél, táska, kalap, stb.), és ezeket helyezd fel előbb az alapra. Utána jöhet sok-sok apró, térkitöltésre is alkalmas tárgy (pl: díszgyertya, toll, ékszerek, dekorkozmetikumok, stb.). Termékedet méretétől függően felhelyezheted az alapra vagy a nagy kiegészítőkre is, a lényeg, hogy ne vesszen el a többi elem közt. Figyelj arra, hogy a színek harmóniában legyenek egymással. Az egységes Instagram feed érdekében használd azokat a színeket, amik megtalálhatók a korábbiakon. Akár visszatérő elemeket is elhelyezhetsz a képeken, legyen az egy váza, egy logózott szalvéta, stb.
Találd meg a jó szöget!
Na, ez a legnehezebb azok számára, akiknek nincs fotózási ismeretük. Nem egyszerű a kompozíciódat tökéletes kivágásban, megfelelő szögben és úgy lekapni, hogy a fények és árnyékok is stimmeljenek, valamint a fókuszba helyezett termék is jól mutasson. A legjobban nekünk az vált be, hogy a kamera szöge párhuzamos a felülettel. Ehhez magasról kell fotózni, így valószínűleg szükséged lesz egy székre vagy létrára hozzá. Gyakorolj és próbálkozz, mert egy idő után rá fogsz érezni.
Használj modellt!
Mindenkinek van egy szép kezű barátja, biztos nálatok is akad egy a társaságban. Kérd meg, hogy imitálja a termék használatát, fogja meg az adott tárgyat vagy csak szimplán helyezze a kezét a kompozíciódban, a kívánt helyre. Ezzel egy kis történést is viszel a képbe, amitől megakad rajta az emberek szeme. Ügyelj arra, hogy életszerű legyen a beállítás, helyesen használja a modell a terméket.
Szerkessz!
Alapból nagyon fontos, hogy megfelelő fényviszonyok között készítsük el a fotókat. Ehhez használhatsz plusz fényeket, de sokszor a természetes fény is elegendő. Ha kész a kép, akkor egy képszerkesztővel vágd négyzet alakúra, állíts a fényeken és a színeken, adj hozzá egy kis zajt vagy játssz a vignettálással, fakítsd, esetleg struktúráld a képed. Ha megtaláltad a tökéletes beállítást, jól jegyezd meg és kövesd a stílust.
Kövesd oldalunkat, mert a legközelebbi blogunkban eláruljuk, hogy melyik appokat használva lehetnek profibbak a posztjaid. Addig is, ha úgy érzed, neked túl nagy macera egy jó posztképpel ennyit szöszmötölni, keresd meg kollégáinkat telefonon vagy emailben és bízd profi fotósunkra tartalomgyártásod.