Google Ads kampánykezelés
Hatékony és tudatos Google Ads kampánykezelés az első hely megszerzésének egyik kulcsa. Ha rendben van a SEO-d, akkor már csak egy lépés választ el attól, hogy a Google találati lista élére törj – profi adwords kampánykezelés.
Ha szeretnéd profi kezekre bízni a Google Ads kampányok kezelését, akkor jó helyen jársz.
A PPC hirdetések a KKV szektor egyik legjobb és leghatékonyabb marketing stratégiai eszközei. Az összes egyéb marketing eszközhöz képest alacsonyabb befektetés mellett érhető el a profit és a márkaismertség-növelés. Nyugodt szívvel bízhatod ránk, mert sokéves tapasztalatunk lerövidíti a megtérülési időt.
Kérjen Google Ads kampánykezelési ajánlatot!
Ha valaki szeretné saját magának beállítani az Adwords hirdetéseket, az első pár hónapban nagyon sok autodidakta módszerrel kell utánajárni a tippeknek és trükköknek, így a várt eredmények is csak később érkezhetnek. A Google Ads rendszere folyamatosan fejlődik és frissül, hogy minél kezelő barátabb legyen a felhasználók számára, ezért érdemes adwords szemináriumokon részt venni és adwords oktatóanyagokat olvasni, hogy naprakész legyen a hirdetések beállítása, valamint a statisztikák olvasása terén.
GOOGLE ADS BLOG
Milyen előkészületek és háttér információk szükségesek egy Adwords kampány kezeléséhez?
Az első alapfeltétel a jó weboldal. Ahhoz, hogy megfelelő eredményeket lehessen felmutatni, valamint a későbbiekben remarketingelni lehessen a vállalkozást, szükség van egy profin felépített és kialakított weboldalra. A honlap megjelenése, landing oldalai és webszövegezése legyen felhasználóbarát, SEO követelményeknek megfelelő, stílusos, brandfit és könnyen átlátható.
Ezért javasoljuk Adwords kampánykezelés szolgáltatást, melyet olyan szakemberek végeznek, akik az évekkel és a rutinnal már sok tanácsot tudnak ebben nyújtani. Ha nagyon minimális az erre fordítható összeg, nem biztos, hogy megéri ads-re költeni, mert a versenytársak között csak elégetjük a pénzt és nem lesz eredménye. Viszont vannak szegmensek, ahol annyira nincs verseny a Google keresőben, így kis költséggel is lehet nagyot kaszálni. Az Ads költségkeret meghatározásához van néhány mérőeszköz, melyek támpontot tudnak nyújtani a piaci helyzetről, erről is olvashatsz egyik cikkünkben.
1. A MEGFELELŐ KULCSSZÓ LISTA ÖSSZEÁLLÍTÁSA
2. GOOGLE ADS KAMPÁNYTÍPUSOK
SEARCH KAMPÁNY
Az adwords kampánykezelés egyik sarokköve a keresési hirdetés. A Search hirdetések szöveges hirdetések az organikus találatok felett. Kiválóan alkalmas arra, hogy növelje a potenciális ügyfelek számát, a webhely forgalmát, az eladásokat. A kulcsszavak segítségével releváns közönségnek jeleníti meg a hirdetéseket.
DISPLAY KAMPÁNY
3. AJÁNLATTÉTELI STRATÉGIÁK
Az adwords kampánykezelés stratégiáját leginkább az határozza meg, hogy mennyi időd van állítgatni-felügyelni, milyen régóta használod az ads rendszerét, milyen a költségkereted és milyen szegmensben szeretnél érvényesülni. Ha sok időd van és tapasztalt vagy a témában, használj kézi beállításokat, viszont ha újoncként vágsz bele, érdemes automatikus ajánlattételekkel kezdeni.
Kattintások maximalizálása
Konverziók maximalizálása
Kézi CPC
Ezesetben 100%-ban Te tudsz beállítani mindent és a módosítások is a Te kezedben vannak. Teljesen rád van bízva a kampány. Neked kell beállítani minden licitösszeget és naponta, hetente váltogatni kell ennek mértékét, hogy optimálisan fusson a kampány. Nagyon sok időt és még több precizitást igényel.
Intelligens CPC
Ez egy automatikus, Google által irányított ajánlattételi stratégia. Be tudsz állítani egy maximális cost per click összeget, hogy mennyit vagy hajlandó maximum fizetni egy kattintásért. Ezt figyelembe véve a rendszer automatikusan módosítja a licited a hirdetési piacon. Az intelligens CPC kiváló választás ünnepek alatt, ahol is kiemelkedő versenyre számíthatsz a megnövekedett kereslet miatt. Az licit összegét Te határozod meg, viszont a Google rendszere korrigálja, ha előnyösebbnek találja. Amíg az emberek általában kerek számokban mérlegelnek, a Google finomhangolja a költségeket és tizedes pontosságig tökéletesíti az ajánlatot.
Cél CPC
A Google a cél-CPA esetében a licitek megtételekor a megelőző kampány eredményeket és a verseny egyéb aktuális tényezőit veszi figyelembe. Akkor érdemes ezt választani, ha adott költségkereten belül fixálni szeretnéd, hogy mennyit ér neked egy ügyfél megszerzése. Az Ads egy meghatározott költségkereten belül annyi konverziót fog szerezni a max. CPA határértékkel, amennyit csak tud. Nézd meg, mennyi volt az eddigi átlag CPA értéked és kicsivel felé állítsd be a sajátod. 30 nap alatt ki tudod tesztelni, hogy ez megfelelő e a számodra.
Megjelenési részesedés
Itt lehet beállítani százalékos arányban, hogy hol szeretnénk megjelenni az első oldalon:
– az oldal tetején első helyen
– második vagy harmadik helyen, vagy az organikus találatok felett
– bárhol az oldalon
A helyezéshez köthető százalékon kívül a kattintásokat is lehet maximalizálni a költségkeretben. Az átlagos CPC 20-50%-át érdemes beállítani, annál többet nem, mert nagyon sok pénzt fog elkölteni.
Cél – ROAS
4. FONTOS A VERSENYTÁRSELEMZÉS
5. HOGYAN CSOPORTOSÍTSUK A HIRDETÉSEKET?
Egy adott kampányban a hirdetéscsoportokat a kulcsszavak kategorizálása alapján célszerű kialakítani. Ilyen kategóriák lehetnek például egy adott szolgáltatás vagy termék különböző szinonimái. Egy kampányban a hirdetéscsoportok száma nagyban függ a költségkerettől, de kezdőként érdemes csak párat létrehozni, hogy ne legyen túl bonyolult az ellenőrzésük.
6. HOGYAN ÍRJUNK JÓ HIRDETÉS SZÖVEGET?
A Címsorokban 30 karakternyi a lehetőségek tára és egy címsor 3×30 karakternyi szövegből tevődik össze. A leírásokból két sor van, mindkettő 90 karakter hosszúságú lehet.
Az adwords kampánykezelés esetében se feledkezz meg róla, hogy hirdetésed egy reklám. Meg kell vele érinteni a célközönséget. Előnyöket és pozitív hozadékokat kell megtudnia, azt, hogy miért lesz neki jó vagy jobb, ha a hirdetésed által megrendeli, amit kínálsz. Keresletet kell teremteni, megmutatni, hogy kell nekik és kár lenne kihagyni.
Ne írj ugyanolyan hirdetést, mint a konkurens cégek – egyrészt gagyi és ciki megoldás, másfelől nem fogsz jól szerepelni a találati listában.
Havonta ellenőrizd le a hirdetéseidet egyesével – a jól teljesítőket tartsd meg, a rosszakat pedig dobd ki és írj néhány újat. Addig próbálkozz, amíg minden hirdetésed 90% felett pörög a listákban.
Ne halmozd a kulcsszavakat! – nem attól lesz egy hirdetés jó, hogy telepakolod az összes kulcsszóval és felsorolást csinálsz. Ez egy reklám, az a feladata, hogy eladja a terméked/szolgáltatásod. Épp ezért kínálni kell és tudni kell eladni.
Ne felejts el bővítményeket is használni! – ezekkel tudod igazán jól megkülönböztetni magad a többiektől, hiszen mindegyiknél a linkek kapcsolásával plusz információkat tudsz megjeleníteni magadról.
7. HIRDETÉSÜTEMEZÉS
8. HIRDETÉSROTÁCIÓ
9. HIRDETÉSBŐVÍTMÉNYEK
10. MIÉRT UTASÍTJA VISSZA A GOOGLE A HIRDETÉST?
Szerzői jogvédelem alatt lévő tartalom van a hirdetésben pl.: más által levédett név, márkanév. Ezek használata engedélyköteles, melyet a tulajdonostól kell kérvényezni egy űrlap kitöltésével.
Szimbólum és felkiáltójel halmozás
A megjelenített és a céloldal URL címe nem egyezik
A hirdetés főcíme nagybetűs szavakat tartalmaz
A médiatartalmak nem megfelelő méretűek, formátumúak vagy minőségűek
A landing oldalon Google által tiltott tartalom van
A landing oldal, melyre vezet a hirdetés, nincs élesítve vagy valamiért nem működik
11. DINAMIKUS HIRDETÉSEK
12. GOOGLE ADS KAMPÁNYOK OPTIMALIZÁLÁSA
Hirdetésszövegek optimalizálása, relevanciája
A kulcsszavak szerepeljenek a címben és a leírásban de ne halmozd a kulcsszavakat!
Miért vagy más, miért vagy jobb?
Használj reszponzív hirdetéseket!
Alkalmazd a dinamikus kulcsszó beillesztést.
Hirdetésbővítményekkel turbózd fel az összképet!
Hogyan mérd a veszteséged?
Minőségi mutatók
CTR alapú kulcsszó optimalizálás
A kulcsszavak optimalizálását akkor tudod elkezdeni, ha megfelelő mennyiségű adat áll a rendelkezésedre. 30 kattintástól és 15 konverzióból már lehet spekulálni, de mi ezeknél kicsit több adatot ajánlunk. Kattintások alapján sokkal egyszerűbb, mert azok napról napra sokszorozódnak, így akár egy hét után már lehet következtetni egy-egy kulcsszó teljesítményére. Íme, hogyan tudnak a kulcsszavak teljesíteni és milyen tippjeink vannak az optimalizálásra:
Magas átkattintási arányú kulcsszó – gyenge a pozíció (3. helyezés alatti): itt emelni érdemes a licit határon, mert valószínűleg attól még több forgalmat fog generálni.
Alacsony átkattintási arányú kulcsszó – rossz pozíció: lehet, hogy a keresők még nem vették észre. Próbáld ki, hogy emelsz az ajánlaton és pár hét után megnézed a teljesítményét.
Alacsony átkattintási arányú kulcsszó – jó pozíció (1-2-3. helyezések): ez a kulcsszó elégeti a pénzt. Törölni kell vagy jelentősen csökkenteni az ajánlatot.
Konverziós arány alapú kulcsszó optimalizálás
Konverziós arány vizsgálatakor vedd a kulcsszó listádat megelőző 60-90 napot, majd állítsd be a konverziós arányt min. 2%-ra (ez egy olyan konverziós átlag érték, ami már hasznosnak mondható). Látni fogod az adott időszakban azokat a kulcsszavakat, melyek 2%-nál jobb konverziós teljesítményt produkáltak.
Az oszlopok között be tudsz állítani egyéb versenymutatókat is,melyek még részletesebb képet mutatnak a kulcsszavakról. Például a “keresési megjelenés részesedésnél” megmutatja, hogy a lehetséges megjelenési mennyiségnek mekkora részét kapja meg az adott kulcsszó.
Kizáró kulcsszó lista
Negatív kulcsszavak
Ha egy kulcsszót negatívba raksz át, akkor elkerülheted, hogy olyan keresési kifejezésekre jelenjen meg a hirdetésed, melyek számodra nem relevánsak. A negatív kulcsszavak használata tehát az egyik fontos eszköz az optimalizálás során.
CTR javítása
Használj bővítményeket!
Ne tüntess fel árat a hirdetésben, legyen kíváncsiak, menjenek fel az oldalra!
Mindig 3-4 hirdetésed fusson, hogy ki lehessen szűrni a jobb szövegeket!
Figyelj a hirdetések időszaki beosztására!
Alkalmazz ajánlatkorrekciókat!
13. A CÉLOLDALLAL KAPCSOLATOS ÉLMÉNY
1. Releváns, hasznos és eredeti tartalom biztosítása
Győződjön meg arról, hogy a céloldal a hirdetésszöveg és a kulcsszavak szempontjából közvetlenül releváns. Ha a felhasználók konkrét dolgokra kíváncsiak, legyen konkrét: Ha valaki egy sportautóra vonatkozó hirdetésre kattint, akkor ne az összes modellt tartalmazó oldalra irányítsa. Ha a felhasználók a lehetőségekre kíváncsiak, biztosítson általános információkat a számukra: Ha valaki különböző digitális fényképezőgépeket szeretne összehasonlítani, akkor nem célszerű egy adott modell oldalára irányítani. A céloldalon adjon hasznos információkat a hirdetett termékről, bármi is legyen az. Próbáljon meg hasznos tartalmat és szolgáltatásokat nyújtani, amelyek egyedivé teszik a webhelyet.
2. A webhely legyen megbízható, az eligazodás legyen könnyű
3. A navigáció legyen könnyű – mind mobileszközön, mind asztali gépen
4. Csökkentse a céloldal betöltéséhez szükséges időt