Aida Media | Egyedi Weboldalak | Webáruház készítés







Keresőoptimalizálás és Keresőmarketing

Egy vállalkozás weboldala sok mindent meghatároz és befolyásol működése és fejlődése kapcsán. A weboldal a vállalkozás arculatát, elhivatottságát és profizmusát képviseli. Ez adja sok esetben az első benyomást is. A siker és törzsvásárlók megszerzésének a kulcsa egy egyszerűen kezelhető, átlátható, trendkövető oldal készítése keresőoptimalizálás segítségével.

Bár ez nagyon egyszerűen hangzik, mégis számtalan vállalkozás dolgozik olyan honlappal, melyek elavultak és nincsenek keresőoptimalizálásra hangolva. Felmerül a kérdés: hogyan fog megtalálni a célközönség? A Google rendszere nagyjából 8 milliárd weboldalt tartalmaz, így ha be is üti valaki az Ön vállalkozására jellemző kereső kifejezést, keresőoptimalizálás nélkül nem túl valószínű, hogy meg is jelenik rá – vagy legalábbis nem az első oldalakon. Az átlag felhasználó mindent úgy keres, hogy begépel egy szót és megnézi, mit dob ki rá az első két oldal. A keresők többsége az első oldali találatok közül választja ki a szimpatikus vállalkozást, nem túl gyakori, hogy valaki 8-10 oldalt is végigböngész.

A statisztikák szerint az emberek 90%-a Google keresőt használ és az esetek 89.8%-ban az első oldalon található lehetőségek közül választ. Ennek okán kézenfekvő, hogy csak akkor tud tömeges látogatottságot és bevételt szerezni, ha a weboldala ott van az elsők között a Google, Yahoo vagy akár a Bingen találati listájában.

A profi keresőoptimalizálás a Google első oldalán helyezi el weboldalát!

A SEO (keresőoptimalizálás) folyamata

1. Weboldal felmérése

Megnézzük a működését, a szerkezetét, a látogatottsági statisztikáit. A weboldal elemzését Google Analytics segítségével, valamint ha van az oldalnak saját mérőeszköze, azzal is elvégezzük. Ezek az adatok mutatják meg havi és napi szinten az oldalon történő összes aktivitást (hányan kattintottak a telefonszámra, hányan nézelődtek, ki az aki betett egy terméket a kosárba, de nem vette meg vagy csak később… stb).

Nézzük tehát, hogyan lehet minél jobb helyezést elérni egy adott kulcskifejezésre a találati listán.

2. Kulcsszavak meghatározása

A kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás legfontosabb része. Ennek segítségével tudjuk megállapítani, hogy milyen kulcsszavakra érdemes felépíteni az oldal szövegezését, tartalmát. A kulcsszavakat többek között nehézség, keresési arány, előfordulási arány alapján rangsoroljuk a SEO-ban. Egy általános kifejezés több millió keresési gyakoriságot is mutathat, míg ha kiegészítjük egy pontosítással, sokkal jobban szűkíthető a célközönség megtalálása.

3. Weboldal optimalizálása

A Google találati lista rangsorában nagyon sokat számít, hogy a weboldalnak milyen a tartalma, hányszor szerepelnek benne a kulcsszavak, milyen terjedelműek és informatívak a szövegek. A keresőmarketing során ezeket mindenhol ellenőrizzük és kijavítjuk, az oldal kap egy ráncfelvarrást. beállítjuk a Meta tag és Title részeket, illetve minden olyan háttér információt, amit a Google keresője feltérképez. Az optimalizálás eredményei már pár hét után lekövethetők, minden esetben pozitiv, felívelő tendenciát mutatnak.

4. Tartalomgyártás

Az esetek többségében bővíteni és formálni kell a weboldal szöveges tartalmát. Megadott kifejezéseket és terjedelmet kell elhelyezni minden aloldalon, ez biztosítja, hogy előkelő helyen fog végezni, az első oldalon. Ilyenkor mindig lehet választani, hogy az ügyfél készíti el a megfelelő szöveg és tartalmi anyagot, vagy ránk bízza ennek megalkotását a szükséges információkat biztosítva.

5. Weboldal statisztikák

A weboldalt nem elég egyszer optimalizálni, folyamatosan nyomon kell követni látogatottságát és ügyfélszerzési számait. Minden héten – akár többször – meg kell nézni az aktivitási számokat, melyet a Google Analytics rendszere kiválóan reprezentál. Minden weboldal készítés és karbantartás során célokat építünk be az oldalba, melyek pontos nyomonkövetést adnak minden, az oldalon történt eseményről onnantól, hogy valaki felmegy rá, odáig, hogy bezárja. Minden kattintást, lapozást, oldalváltást meg lehet figyelni.

7. Monitoring

A SEO optimalizálás után mindenképpen nyomon kell követni a weboldal teljesítményét. Heti és havi szintű riportokat kell készíteni és folyamatosan finomhangolni kell, amíg tökéletes nem lesz. Erre érdemes szakembereket vagy az optimalizálást végző céget felkérni, így gyorsan és gördülékenyen lehet előre törni.