Instagram marketing alapok
Kezdi elég erősen átvenni az uralmat a közösségi felületek között az Instagram. A felületen emiatt a jelenlét és a marketing még fontosabb, mint valaha. A képmegosztón a verseny is felerősödött a fogyasztók figyelméért a konkurens vállalkozások közt. Mikre kell odafigyelni, hogy a feeded megfelelő legyen? Mivel tudsz kitűnni a versenytársak közül? Vedd fel a kesztyűt következő blog bejegyzésünk segítségével és szállj ringbe területeden a legjobb Insta fiók címért! Pörgesd fel az Instagram marketinged!
Mondunk 5 dolgot, amivel olyan szuper lehet Instagram oldalad, hogy képtelenek lesznek a követőid nemet mondani neked!
Fiókbeállítások
Az első és legfontosabb, hogy állítsd át fiókodat privát profilról üzletire, hogy még többen találjanak meg, be tudjanak követni és fel tudják veled venni a kapcsolatot. Az Instagram üzleti fiókja számos beállításra ad lehetőséget, melyek alkalmazásával tovább optimalizálhatod megjelenésed. Ezen felül a vezérlőpult segítségével belátást nyerhetsz abba, hogy hogy teljesítenek hirdetéseid, posztjaid. A felület a telefonos applikáción keresztül könnyedén elérhető és kezelhető, így a módosításokat akár út közben is el tudod végezni.
Névjegy
Névjegyedben mindenképp add meg röviden azt az információt, hogy mivel is foglalkozol. Válaszd ki, milyen típusú szolgáltatásod / terméked, így ez automatikusan megjelenik majd a neved alatt. Ha vannak díjaid, elismeréseid, kitüntetéseid, azt is mindenképp oszd meg itt. Tüntesd fel weboldalad címét és egyéb elérhetőségeidet is. Link gyűjtemény segítségével akár több, különböző releváns linket is bele írhatsz a bio-ba, a mi egyik kedvencünk a LinkTree. A megkapó bemutatkozás elengedhetetlen, hiszen ez az egyik tényező, mely egyből kialakítja az első benyomást abban, aki megnyitja a profilodat. Írd ki röviden missziódat, mottódat vagy vállalkozásod szlogenét. A lényeg, hogy rövid, de ütős legyen.
Feed
Alakíts ki egy egységes stílusú, rendezett feed-et, melyet következetesen posztolj az előre meghatározott sémát követve. Elrendezésben, stílusvilágban, színvilágban is kövesd a kialakított arculatot. Erre számtalan app létezik már, ezek is akár jók tudnak lenni, de tartalomkészítőként, ha több feed-et is posztolsz, akkor mi inkább azt ajánlanánk, hogy a képek színvilága legyen egységes, ha filtert alkalmazol, mindegyiken ugyanazt alkalmazd, és már is egységes lesz a feed-ed. Sokan szoktak olyan megjelenítést választani, hogy a sorokban levő posztok összefüggnek, esetleg egyes elemek lefolynak az alatta levő sorban, de gondolj bele: ha egyesével posztolod ezeket, az idő legnagyobb részében nem lesz jó az összkép, hiszen az elemek el lesznek tolódva. Trendi továbbá az is, hogy egy kép 6-9-12 posztban kerül ki, így a fedden egy nagy képként jelenik meg. Szép, ha a feedet egyben nézi valaki, azonban Insta-n görgetés közben roppant bosszantó, hogy egymás után jelennek meg az önmagukban semmit mondó képrészletek. Így ennek alkalmazását nem javasoljuk, vagy csak ritkán.
Hashtagek és tagek
Ez az Instagram marketing egyik alappillére, de nagyon sokan nem tudják hatékonyan alkalmazni a hashtageket (#) és a tageket (@). Mielőtt nekilátsz érdemes megvizsgálnod a témádba vágó hashtageket népszerűség szerint. Válaszd ki azokat amelyek leginkább jellemzők a fotóidra, így biztos lehetsz benne, hogy a témád iránt érdeklődőket toborzod majd látogatóként. Legyen 20-30 ütős hashtaged, mely a profilodba illik. Állíts össze egy hashtag listát, a portfoliódon belüli témákra bontva. Csekkold be képeidet országodba, városodba vagy konkrétan vállalkozásod címére és ne felejtsd el megjelölni a képen szereplőket.
Storyk és highlightok
Készíts kiemeléseket profilodra, melyben rendszerezve, kategorizálva megtekinthetik látogatóid és követőid a legfontosabb információkat, eseményeket, termékeidet, szolgáltatásaidat stb. Storydban/Történetedben tegyél fel kérdéseket, szavaztasd közönséged, kérj tőlük értékelést és generálj interakciót.
A legfontosabb
Ne feledd, az Instagram egy folyamatosan dolgozó gépezet, ezért az Instagram marketing sikere nagyban függ attól milyen rendszerességgel használod az applikációt, mennyi tartalmat teszel közzé vagy éppen mennyi aktivitást mutatsz mások tartalmai iránt.
Ha pedig úgy érzed, hogy a követéstoborzást inkább szakemberre bíznád, miközben te ügyfélköröd bővíted, keresd social mediában jártas kollégáinkat bátran és bizalommal.